ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ ΑΝΔΡΕΑ Α. ΑΡΤΕΜΗ
Οι μουσικές συνθέσεις του Ανδρέα Α.Αρτέμη αποκαλύπτουν πάντα τη «διάθεση διαπλεκόμενων ηχοχρωματικών» ηλεκτρονικών εντάσεων, με τη χρήση ενίοτε και «κλασικών μουσικών οργάνων..».Από το 2000 μέχρι το 2021 έχει εκδώσει σε δικές του παραγωγές 23 ψηφιακούς δίσκους.
ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ CD'S του ΣΥΝΘΕΤΗ κι ΕΡΜΗΝΕΥΤΗ ΑΝΔΡΕΑ Α. ΑΡΤΕΜΗ.
1.Νυχτερινοί Μονόλογοι.[μελοποίηση ποιημάτων μεσοπολεμικών δημιουργών 1930]. Έκδοση 2000-1
2.Παντομίμα .[σε ποίηση Κατερίνας Θεοφίλη]. Έκδοση 2002.
3.Αόρατα Χρώματα.[ερωτικές μπαλάντες]. Έκδοση 2002.
4.Δέκα Μικρές Μουσικές Παρενθέσεις για ένα Αντίο.[μουσικές ποιητικές εικόνες] 2002.
5.Fontana Amorosa.[από την Σαπφώ στους Μεσοπολεμικούς ερωτικούς του 1930 μέχρι τον Μπωντλαίρ.] Έκδοση 2002.
6.Ο Ερωτευμένος της Ρήγαινας που’ ναι στο Κάστρο.
[σε ποίηση του Χρ. Γαλατόπουλου με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του]. Έκδοση 2003.
7.Μυθικό Καλοκαίρι από μια μικρή θαλασσινή πολιτεία [σε ποίηση του Ανδρέα Θωμά]. Έκδοση 2004.
8.Μελίσματα Ήχων από Ιστορίες Αγγέλων.
[ζωντανή ηχογράφηση από Παράσταση του Συνθέτη στο Μαρκίδειο Θέατρο στην Πάφο την Άνοιξη του 2005] Έκδοση 2006.
9.Τρίλιες στο φως.(με ερμηνεύτρια την Καλλιόπη Σπύρου.) Έκδοση 2006.
10.Τα Σημάδια του Έρωτα.(Δεκατέσσερα λαϊκότροπα τραγούδια). Έκδοση 2006.
11. Λόγια της Κύπρου Χάλκινα [SECRETUS MUSICA MUNDUS –παραδοσιακά κ.α]. Έκδοση 2006.
12. Η Κερύνεια ξέρει να περιμένει. [μελοποίηση κειμένων Ρήνας Κατσελλή].Έκδοση 2008
13. ΅Κύπρος Δώρο Θεού, Ηρώων Γη΅ και ΅Η Σαλαμίνα γράφει Ιστορία¨
2.Παντομίμα .[σε ποίηση Κατερίνας Θεοφίλη]. Έκδοση 2002.
3.Αόρατα Χρώματα.[ερωτικές μπαλάντες]. Έκδοση 2002.
4.Δέκα Μικρές Μουσικές Παρενθέσεις για ένα Αντίο.[μουσικές ποιητικές εικόνες] 2002.
5.Fontana Amorosa.[από την Σαπφώ στους Μεσοπολεμικούς ερωτικούς του 1930 μέχρι τον Μπωντλαίρ.] Έκδοση 2002.
6.Ο Ερωτευμένος της Ρήγαινας που’ ναι στο Κάστρο.
[σε ποίηση του Χρ. Γαλατόπουλου με αφορμή τα 100 χρόνια από τη γέννηση του]. Έκδοση 2003.
7.Μυθικό Καλοκαίρι από μια μικρή θαλασσινή πολιτεία [σε ποίηση του Ανδρέα Θωμά]. Έκδοση 2004.
8.Μελίσματα Ήχων από Ιστορίες Αγγέλων.
[ζωντανή ηχογράφηση από Παράσταση του Συνθέτη στο Μαρκίδειο Θέατρο στην Πάφο την Άνοιξη του 2005] Έκδοση 2006.
9.Τρίλιες στο φως.(με ερμηνεύτρια την Καλλιόπη Σπύρου.) Έκδοση 2006.
10.Τα Σημάδια του Έρωτα.(Δεκατέσσερα λαϊκότροπα τραγούδια). Έκδοση 2006.
11. Λόγια της Κύπρου Χάλκινα [SECRETUS MUSICA MUNDUS –παραδοσιακά κ.α]. Έκδοση 2006.
12. Η Κερύνεια ξέρει να περιμένει. [μελοποίηση κειμένων Ρήνας Κατσελλή].Έκδοση 2008
13. ΅Κύπρος Δώρο Θεού, Ηρώων Γη΅ και ΅Η Σαλαμίνα γράφει Ιστορία¨
[ποίηση Ντίνου Κουμπάτη]. Έκδοση 2012.
14.Υψίπλους.(μουσικές εικόνες). Έκδοση 2013.
15 Μικρό Ανθολόγιο (επιλογές 2013).
16.Στο Άπειρο Έναστρο των Φεγγαριών σε ποίηση Ανδρέα Α.Αρτέμη.Έκδοση 2014.
17.Φιλντισένια ήσαν τα μάτια της. Ζωντανή ηχογραφήση (2014) από παράσταση του συνθέτη με το Φωνητικό του σύνολο "Ηχώ" με συνεργάτες τραγουδιστές και μουσικούς Έκδοση 2015.
18."Θέλει η Λήθη να κοιμάται ολόγυμνη.." (Νυχτερινοί Μονόλογοι β') [μελοποίηση ποιημάτων μεσοπολεμικών δημιουργών 1930] Έκδοση 2016.
19."Το Ένδον της μνήμης" σε ποίηση Δημήτρη Καραμβάλη και Μαριάννας Βλάχου Καραμβάλη. Έκδοση 2017
20."Ακατοίκητο όνειρο σε νερένια μάτια" σε ποίηση Χρήστου Μαυρή. Έκδοση 2017.
21.Στην Κρήτη ο Έρωτας Τοξεύει τα τραγούδια.{Ζωντανή ηχογράφηση από παράσταση στο Ηράκλειο 2017}. Έκδοση 2018.
22."Ανθολόγιο" διαδικτυακή έκδοση 2020 με αφορμή τα 20χρονα δισκογραφικά του συνθέτη.
14.Υψίπλους.(μουσικές εικόνες). Έκδοση 2013.
15 Μικρό Ανθολόγιο (επιλογές 2013).
16.Στο Άπειρο Έναστρο των Φεγγαριών σε ποίηση Ανδρέα Α.Αρτέμη.Έκδοση 2014.
17.Φιλντισένια ήσαν τα μάτια της. Ζωντανή ηχογραφήση (2014) από παράσταση του συνθέτη με το Φωνητικό του σύνολο "Ηχώ" με συνεργάτες τραγουδιστές και μουσικούς Έκδοση 2015.
18."Θέλει η Λήθη να κοιμάται ολόγυμνη.." (Νυχτερινοί Μονόλογοι β') [μελοποίηση ποιημάτων μεσοπολεμικών δημιουργών 1930] Έκδοση 2016.
19."Το Ένδον της μνήμης" σε ποίηση Δημήτρη Καραμβάλη και Μαριάννας Βλάχου Καραμβάλη. Έκδοση 2017
20."Ακατοίκητο όνειρο σε νερένια μάτια" σε ποίηση Χρήστου Μαυρή. Έκδοση 2017.
21.Στην Κρήτη ο Έρωτας Τοξεύει τα τραγούδια.{Ζωντανή ηχογράφηση από παράσταση στο Ηράκλειο 2017}. Έκδοση 2018.
22."Ανθολόγιο" διαδικτυακή έκδοση 2020 με αφορμή τα 20χρονα δισκογραφικά του συνθέτη.
23." Αφωνήματα" διαδικτυακή έκδοση 2021. Δώδεκα
μουσικά κομμάτια που επένδυσαν ποιητικά τραγούδια σε δισκογραφημένες εργασίες
του συνθέτη.
ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΝΔΡΕΑ Α. ΑΡΤΕΜΗ
Οι “Νυχτερινοί Μονόλογοι” είναι η 1η δισκογραφική συνθετική εργασία του συνθέτη Ανδρέα Αρτέμη. Κυκλοφόρησε το 2000-1 σε περιορισμένο αριθμό δίσκων( cd's), όμως αργότερα εξέδωσε 3.000 αντίτυπα.Ποιήματα της “Μεσοπολεμικής εποχής 1930” όπως: Ν.Λαπαθιώτη, Μ.Πολυδούρη,Μυρτιώτισσας,Κ.Ουράνη κ.α... Οι Ηχογράφήσεις έγιναν στο Riccos studio στη Πάφο και κοπή από τη Sound Master στη Λευκωσία.Ερμηνευτές των τραγουδιών εκτός από τον συνθέτη Ανδρέα Α.Αρτέμη, είναι η Αθηνά Χαραλαμπίδου και ο Γιώργος Ελευθερίου.
ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΝΔΡΕΑ Α. ΑΡΤΕΜΗ
ΑΝΔΡΕΑΣ Α.ΑΡΤΕΜΗΣ : “ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΙ ΜΟΝΟΛΟΓΟΙ”
Οι “Νυχτερινοί Μονόλογοι” είναι η 1η δισκογραφική συνθετική εργασία του συνθέτη Ανδρέα Αρτέμη. Κυκλοφόρησε το 2000-1 σε περιορισμένο αριθμό δίσκων( cd's), όμως αργότερα εξέδωσε 3.000 αντίτυπα.Ποιήματα της “Μεσοπολεμικής εποχής 1930” όπως: Ν.Λαπαθιώτη, Μ.Πολυδούρη,Μυρτιώτισσας,Κ.Ουράνη κ.α... Οι Ηχογράφήσεις έγιναν στο Riccos studio στη Πάφο και κοπή από τη Sound Master στη Λευκωσία.Ερμηνευτές των τραγουδιών εκτός από τον συνθέτη Ανδρέα Α.Αρτέμη, είναι η Αθηνά Χαραλαμπίδου και ο Γιώργος Ελευθερίου.
ΑΝΔΡΕΑΣ Α.ΑΡΤΕΜΗΣ “ΠΑΝΤΟΜΙΜΑ”
σε ποίηση ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΘΕΟΦΙΛΗ
Η “Παντομίμα” είναι η δεύτερη στη σειρά δισκογραφημένη εργασία του Συνθέτη Ανδρέα Α.Αρτέμη εν έτη 2001-2. Πρόκειται για μελοποίηση κειμένων της συγγραφέως και
εκδότριας περιοδικών Τέχνης και Λόγου “Αλεξίσφαιρο” στην Αθήνα. Ο συνθέτης έχει παρουσιάσει αρκετές φορές σε λογοτεχνικούς κύκλους αλλά και ρεσιτάλ δικής του ερμηνείας (με διοργανωτή το “Αλεξίσφαιρο”) ποιήματα της Θεοφίλη, σε ιδιωτικούς αλλά και δημόσιους χώρους των Αθηνών μέχρι και το 1990.Ο δίσκος αυτός κυκλοφόρησε αρχικά στην Ελλάδα "ένθετο", με έξοδα αρχικά, του περιοδικού τέχνης και λόγου "Αλεξίσφαιρο" και αργότερα σε παραγωγή του Συνθέτη.
Οι ηχογραφήσεις έγιναν στο Riccos studio στην Πάφο από τον Πάμπο Χριστοδούλου και η κοπή από τη Sound Master στη Λευκωσία.
Η “Παντομίμα” είναι η δεύτερη στη σειρά δισκογραφημένη εργασία του Συνθέτη Ανδρέα Α.Αρτέμη εν έτη 2001-2. Πρόκειται για μελοποίηση κειμένων της συγγραφέως και
εκδότριας περιοδικών Τέχνης και Λόγου “Αλεξίσφαιρο” στην Αθήνα. Ο συνθέτης έχει παρουσιάσει αρκετές φορές σε λογοτεχνικούς κύκλους αλλά και ρεσιτάλ δικής του ερμηνείας (με διοργανωτή το “Αλεξίσφαιρο”) ποιήματα της Θεοφίλη, σε ιδιωτικούς αλλά και δημόσιους χώρους των Αθηνών μέχρι και το 1990.Ο δίσκος αυτός κυκλοφόρησε αρχικά στην Ελλάδα "ένθετο", με έξοδα αρχικά, του περιοδικού τέχνης και λόγου "Αλεξίσφαιρο" και αργότερα σε παραγωγή του Συνθέτη.
Οι ηχογραφήσεις έγιναν στο Riccos studio στην Πάφο από τον Πάμπο Χριστοδούλου και η κοπή από τη Sound Master στη Λευκωσία.

ΑΝΔΡΕΑ Α. ΑΡΤΕΜΗ :“FONTANA AMOROSA”
Ο Κύπριος Μουσικοσυνθέτης Ανδρέας Α. Αρτέμης εν έτει 2002 εκδίδει την 3η στη σειρά δισκογραφική του εργασία με το τίτλο «Φοντάνα Αμορόζα» (πηγή του έρωτα….τοποθεσία που βρίσκεται στη επαρχία της Πάφου κι αποτελεί σημείο
αναφοράς σε κείμενα και ποιήματα αρχαίων ιστορικών που ύμνησαν τη Θεά Αφροδίτη και τη Κύπρο, που είχε για σπίτι της. Εδώ λατρεύτηκε η Θεά σε Ιερά και ναούς που είχε προς τιμή της, μια και στην Πάφο την ιδιαίτερη πατρίδα του Συνθέτη Α.Αρτέμη βρίσκονται σημαντικές αρχαιότητες που αναδεικνύουν την ελληνικότητα της Κύπρου).
Πρόκειται για ένα δίσκο γεμάτο ερωτικές επικλήσεις ξεκινώντας από τη Σαπφώ στην αιολική διάλεκτο με προεκτάσεις στους μεσοπολεμικούς ποιητές του 1930 (Πολυδούρη Μυρτιώτισσα Καρυωτάκη, Ρίτα Μπούμη- Παπά, Ναπολέοντα Λαπαθιώτη, Παπαδιαμάντη κ.α, μέχρι και ποίηση του Μπωντλαίρ. Μια συνάντηση πολύ σπουδαία πέντε ερμηνευτών από την Κύπρο που ο καθένας κουβαλάει τη δική του ιστορία στο πολιτισμό του νησιού. Εκτός από τον συνθέτη κι ερμηνευτή Ανδρέα Α. Αρτέμη συμμετέχουν: Αθηνά Χαραλαμπίδου, η ιεροψάλτης Λυγία Κωνσταντίδου, Μάριος Αρτέμης ενώ τις απαγγελίες κάνει η μεγάλη κυρία του Κυπριακού Θεάτρου Τζένη Γαϊτανοπούλου.Το εξώφυλλο είναι έργο του ζωγράφου Ανδρέα Χαραλαμπίδη,ενώ τα γραφικά έφτιαξε ο Βάσος Παντέλας.Οι ηχογραφήσεις πραγματοποιήθηκαν στο studio Sound master στη Λευκωσία.
"H Φοντάνα Αμορόζα ενοικεί στο απρόβλεπτο μιας ερωτικής παράκρουσης..σινιάλο διαμαρτυρίας σε μια μεταλλαγμένη εποχή....έτσι όπως θα το επιθυμούσαν όλοι οι κολασμένοι.Ν' ανάψει μια σπίθα φωτός στα βάθη της Αβύσσου..."
Ο Κύπριος Μουσικοσυνθέτης Ανδρέας Α. Αρτέμης εν έτει 2002 εκδίδει την 3η στη σειρά δισκογραφική του εργασία με το τίτλο «Φοντάνα Αμορόζα» (πηγή του έρωτα….τοποθεσία που βρίσκεται στη επαρχία της Πάφου κι αποτελεί σημείο
αναφοράς σε κείμενα και ποιήματα αρχαίων ιστορικών που ύμνησαν τη Θεά Αφροδίτη και τη Κύπρο, που είχε για σπίτι της. Εδώ λατρεύτηκε η Θεά σε Ιερά και ναούς που είχε προς τιμή της, μια και στην Πάφο την ιδιαίτερη πατρίδα του Συνθέτη Α.Αρτέμη βρίσκονται σημαντικές αρχαιότητες που αναδεικνύουν την ελληνικότητα της Κύπρου).
Πρόκειται για ένα δίσκο γεμάτο ερωτικές επικλήσεις ξεκινώντας από τη Σαπφώ στην αιολική διάλεκτο με προεκτάσεις στους μεσοπολεμικούς ποιητές του 1930 (Πολυδούρη Μυρτιώτισσα Καρυωτάκη, Ρίτα Μπούμη- Παπά, Ναπολέοντα Λαπαθιώτη, Παπαδιαμάντη κ.α, μέχρι και ποίηση του Μπωντλαίρ. Μια συνάντηση πολύ σπουδαία πέντε ερμηνευτών από την Κύπρο που ο καθένας κουβαλάει τη δική του ιστορία στο πολιτισμό του νησιού. Εκτός από τον συνθέτη κι ερμηνευτή Ανδρέα Α. Αρτέμη συμμετέχουν: Αθηνά Χαραλαμπίδου, η ιεροψάλτης Λυγία Κωνσταντίδου, Μάριος Αρτέμης ενώ τις απαγγελίες κάνει η μεγάλη κυρία του Κυπριακού Θεάτρου Τζένη Γαϊτανοπούλου.Το εξώφυλλο είναι έργο του ζωγράφου Ανδρέα Χαραλαμπίδη,ενώ τα γραφικά έφτιαξε ο Βάσος Παντέλας.Οι ηχογραφήσεις πραγματοποιήθηκαν στο studio Sound master στη Λευκωσία.
"H Φοντάνα Αμορόζα ενοικεί στο απρόβλεπτο μιας ερωτικής παράκρουσης..σινιάλο διαμαρτυρίας σε μια μεταλλαγμένη εποχή....έτσι όπως θα το επιθυμούσαν όλοι οι κολασμένοι.Ν' ανάψει μια σπίθα φωτός στα βάθη της Αβύσσου..."
“ΑΟΡΑΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ”
Πρόκειται για δέκα σκόρπιες μπαλάντες (έκδοση 2002-3)που έγραψε ο Ανδρέας Αρτέμης σε στίχους σύγχρονων Ελλαδιτών στιχουργών στη δεκαετία του 1980, που ζούσε στην Αθήνα. Ο Γιώργος Ελευθερίου ερμηνεύει όλα τα κομμάτια.
Το cd είναι το 4ο στη σειρά από τις μουσικές εκδόσεις του Α.Αρτέμη. Εδώ ακούγονται μελοποιημένοι στίχοι:Μαρίας Αγγελάκη
Πρόκειται για δέκα σκόρπιες μπαλάντες (έκδοση 2002-3)που έγραψε ο Ανδρέας Αρτέμης σε στίχους σύγχρονων Ελλαδιτών στιχουργών στη δεκαετία του 1980, που ζούσε στην Αθήνα. Ο Γιώργος Ελευθερίου ερμηνεύει όλα τα κομμάτια.
Το cd είναι το 4ο στη σειρά από τις μουσικές εκδόσεις του Α.Αρτέμη. Εδώ ακούγονται μελοποιημένοι στίχοι:Μαρίας Αγγελάκη
Βίκης Ιατρίδου, Ανδρέα Βάλσαμου, Έλλης Πιερράτου,
Πόπης Πασπαλιάρη και Ντίας Καστρίνιου.
Οι ηχογραφήσεις εν μέρει πραγματοποιήθηκαν στο Studio Sound Master,όπως και η κοπή των δίσκων.
ΑΝΔΡΕΑ Α.ΑΡΤΕΜΗ :
Ο ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΡΗΓΑΙΝΑΣ ΠΟΥ ΝΑΙ ΣΤΟ ΚΑΣΤΡΟ
σε Ποίηση ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΓΑΛΑΤΟΠΟΥΛΟΥ (1902-1953)
Ο μουσικοσυνθέτης Ανδρέας Α. Αρτέμης με αφορμή τα 100 χρόνια και 50 από το θάνατο του Χριστόδουλου Γαλατόπουλου εξέδωσε το 2004 αυτό το ψηφιακό δίσκο. Σ’αυτόν ερμηνεύει καθ’ ολοκληρίαν ο ίδιος ο Συνθέτης ενώ τις εξαίρετες απαγγελίες αποδίδει ο ηθοποιός του Κυπριακού Θεάτρου Φώτος Φωτιάδης.
(Ο Χριστόδουλος Γαλατόπουλος, αιρετός δήμαρχος Πάφου από το 1943, Δικηγόρος πολιτικός στον τοπικό μικρόκοσμο από την εποχή των επαναληπτικών βουλευτικών εκλογών του 1931. Μεγάλη προσωπικοτήτα της «Πάφου» κορυφώθηκε στη δεκαετία του 1940 με 1950. Φυλακίστηκε από τον άγγλο δυνάστη στα χρόνια της Αγγλοκρατίας στη Κύπρο και φυλακίστηκε. Το λογοτεχνικό του έργο τεράστιο σαν τη προσωπικότητα του. Ιστορική μορφή στα πολιτικά δρώμενα της Κύπρου στην εξέγερση του 1931, γνωστά ως «Οκτωβριανά»).
Ο ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΡΗΓΑΙΝΑΣ ΠΟΥ ΝΑΙ ΣΤΟ ΚΑΣΤΡΟ
σε Ποίηση ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΓΑΛΑΤΟΠΟΥΛΟΥ (1902-1953)
Ο μουσικοσυνθέτης Ανδρέας Α. Αρτέμης με αφορμή τα 100 χρόνια και 50 από το θάνατο του Χριστόδουλου Γαλατόπουλου εξέδωσε το 2004 αυτό το ψηφιακό δίσκο. Σ’αυτόν ερμηνεύει καθ’ ολοκληρίαν ο ίδιος ο Συνθέτης ενώ τις εξαίρετες απαγγελίες αποδίδει ο ηθοποιός του Κυπριακού Θεάτρου Φώτος Φωτιάδης.
(Ο Χριστόδουλος Γαλατόπουλος, αιρετός δήμαρχος Πάφου από το 1943, Δικηγόρος πολιτικός στον τοπικό μικρόκοσμο από την εποχή των επαναληπτικών βουλευτικών εκλογών του 1931. Μεγάλη προσωπικοτήτα της «Πάφου» κορυφώθηκε στη δεκαετία του 1940 με 1950. Φυλακίστηκε από τον άγγλο δυνάστη στα χρόνια της Αγγλοκρατίας στη Κύπρο και φυλακίστηκε. Το λογοτεχνικό του έργο τεράστιο σαν τη προσωπικότητα του. Ιστορική μορφή στα πολιτικά δρώμενα της Κύπρου στην εξέγερση του 1931, γνωστά ως «Οκτωβριανά»).
Η επεξεργασία του ήχου και η ηχογράφηση έγινε από τον Παντελή Χατζηφραγκίσκου Sound Master
ΔΕΚΑ ΜΙΚΡΕΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΠΑΡΕΝΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΝΑ “ΑΝΤΙΟ”
Με την ανατολή του νέου αιώνα τη πρώτη μέρα της Άνοιξης ο Μουσικοσυνθέτης Ανδρέας Αρτέμης εμπνέεται με αφορμή το θάνατο του επιστήθιου παιδικού του φίλου Νικόλα Γ.Ηλιάδη το έργο αυτό.Είναι δέκα μουσικά κομμάτια που αρχικά κυκλοφόρησαν σαν ένθετο (παραγωγή του ίδιου του συνθέτη 2003) στο βιβλίο του πρωτοεμφανιζόμενου τότε ποιητή Χ.Παπαονησιφόρου.Τίτλος βιβλίου: “Αντίο”
Αργότερα κυκλοφορεί το cd “ανεξάρτητο” από το βιβλίο. Πολλά από τα κομμάτια αυτά έχουν επενδύσει αρκετά ντοκυμαντέρ της Κυπριακής τηλεόρασης, όπως και χρησιμοποιήθηκαν σε Ραδιοφωνικές εκπομπές.
Με την ανατολή του νέου αιώνα τη πρώτη μέρα της Άνοιξης ο Μουσικοσυνθέτης Ανδρέας Αρτέμης εμπνέεται με αφορμή το θάνατο του επιστήθιου παιδικού του φίλου Νικόλα Γ.Ηλιάδη το έργο αυτό.Είναι δέκα μουσικά κομμάτια που αρχικά κυκλοφόρησαν σαν ένθετο (παραγωγή του ίδιου του συνθέτη 2003) στο βιβλίο του πρωτοεμφανιζόμενου τότε ποιητή Χ.Παπαονησιφόρου.Τίτλος βιβλίου: “Αντίο”
Αργότερα κυκλοφορεί το cd “ανεξάρτητο” από το βιβλίο. Πολλά από τα κομμάτια αυτά έχουν επενδύσει αρκετά ντοκυμαντέρ της Κυπριακής τηλεόρασης, όπως και χρησιμοποιήθηκαν σε Ραδιοφωνικές εκπομπές.
ΑΝΔΡΕΑ Α.ΑΡΤΕΜΗ
"ΜΥΘΙΚΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
ΑΠΟ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ
Πρόκειται για την έβδομη στη σειρά (2004) δισκογραφημένη εργασία του Μουσικοσυνθέτη Λογοτέχνη Ανδρέα Α .Αρτέμη σε ποίηση του Λογοτέχνη εκπαιδευτικού Ανδρέα Γ. Θωμά .Ο τίτλος του ψηφιακού δίσκου είναι παρμένος από τις δύο ήδη εκδομένες ποιητικές συλλογές του Ανδρέα Γ. Θωμά.
(Ο Ανδρέας Γ. Θωμά είναι ο ραψωδός, ο ποιητής της Κυπριακής Θάλασσας.
Το βλέμμα του κατευθείαν μέσα στο γαλάζιο του παρελθόντος και του μέλλοντος καταφέρνει άλλοτε σαν πλοηγός, άλλοτε σαν αφρός άλλοτε με το βλέμμα και το πέταγμα του γλάρου να μας συμπαρασύρει σε μια ποιητική πανδαισία χρωμάτων, και κινήσεων ή ακινιτοποιώντας μας σε ένα ηχοχρωματικό καρέ ή ενορχηστρώνοντας λεκτικούς ζωγραφικούς πίνακες και ξυπνώντας μας ταυτόχρονα παλιές μνήμες ,από εποχές ακμής και προόδου ,άλλοτε στην ιδιαίτερη του πατρίδα την Αμμόχωστο, κάποτε στην Κερύνεια, την Πάφο και την Λάρνακα ή την από καιρό θαμμένη άγνωστη, ανεξερεύνητη Πολιτεία των προγόνων μας…..ας πούμε στη Καππαδοκία της Μικρασίας…..
Ταξιδευτής της θάλασσας ο ποιητής, κι ο ίδιος απορεί για όσα θυμάται ,λες και προφταίνει να κρατήσει για μας, τα τελευταία απομεινάρια μιας μνήμης που φθίνει. Η γραφή του μεστή βαθιά ελληνοκεντρική. Περιδιάβαση ανάμεσα στο σήμερα και το αύριο, μόνο για να κρατήσει στην άκρη του ορίζοντα .. σαν ακροβάτης το χτες μέσα στο σήμερα…).
Ερμηνεύουν ο Συνθέτης Ανδρέας Α.Αρτέμης και οι Κώστας Παναγιώτου και Φωτιάνα Αντωνιάδου.
ΑΠΟ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ
Πρόκειται για την έβδομη στη σειρά (2004) δισκογραφημένη εργασία του Μουσικοσυνθέτη Λογοτέχνη Ανδρέα Α .Αρτέμη σε ποίηση του Λογοτέχνη εκπαιδευτικού Ανδρέα Γ. Θωμά .Ο τίτλος του ψηφιακού δίσκου είναι παρμένος από τις δύο ήδη εκδομένες ποιητικές συλλογές του Ανδρέα Γ. Θωμά.
(Ο Ανδρέας Γ. Θωμά είναι ο ραψωδός, ο ποιητής της Κυπριακής Θάλασσας.
Το βλέμμα του κατευθείαν μέσα στο γαλάζιο του παρελθόντος και του μέλλοντος καταφέρνει άλλοτε σαν πλοηγός, άλλοτε σαν αφρός άλλοτε με το βλέμμα και το πέταγμα του γλάρου να μας συμπαρασύρει σε μια ποιητική πανδαισία χρωμάτων, και κινήσεων ή ακινιτοποιώντας μας σε ένα ηχοχρωματικό καρέ ή ενορχηστρώνοντας λεκτικούς ζωγραφικούς πίνακες και ξυπνώντας μας ταυτόχρονα παλιές μνήμες ,από εποχές ακμής και προόδου ,άλλοτε στην ιδιαίτερη του πατρίδα την Αμμόχωστο, κάποτε στην Κερύνεια, την Πάφο και την Λάρνακα ή την από καιρό θαμμένη άγνωστη, ανεξερεύνητη Πολιτεία των προγόνων μας…..ας πούμε στη Καππαδοκία της Μικρασίας…..
Ταξιδευτής της θάλασσας ο ποιητής, κι ο ίδιος απορεί για όσα θυμάται ,λες και προφταίνει να κρατήσει για μας, τα τελευταία απομεινάρια μιας μνήμης που φθίνει. Η γραφή του μεστή βαθιά ελληνοκεντρική. Περιδιάβαση ανάμεσα στο σήμερα και το αύριο, μόνο για να κρατήσει στην άκρη του ορίζοντα .. σαν ακροβάτης το χτες μέσα στο σήμερα…).
Ερμηνεύουν ο Συνθέτης Ανδρέας Α.Αρτέμης και οι Κώστας Παναγιώτου και Φωτιάνα Αντωνιάδου.
Τα γραφικά έφτιαξε ο Παντελής Βαλταδώρος.
Η ηχογράφηση έγινε στο studio Sound Master.
------------
Το 2019 ο συνθέτης έθεσε σε κυκλοφοριά σε ψηφιακή μορφή στο διαδίκτυο (youtube) επιπρόσθετα μελοποιημένα ποιήματα
του Ανδρέα Γ. Θωμά.
ΑΝΔΡΕΑΣ Α. ΑΡΤΕΜΗΣ:
“ΜΕΛΙΣΜΑΤΑ ΗΧΩΝ ΑΠΟ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΓΓΕΛΩΝ”
Πρόκειται για την πρώτη live ηχογράφηση (και 8ο cd στη σειρά)από τον Μουσικοσυνθέτη Ανδρέα Α.Αρτέμη, με ερωτικές μπαλάντες-δικές του συνθέσεις.
Η παράσταση πραγματοποιήθηκε στο Μαρκίδειο Θέατρο της Πάφου.
“Η δύναμη της μουσικής και της ποίησης, ένα ατέλειωτο ταξίδι με τις φωνές των ποιητών να κυματίζουν με μουσικές αποχρώσεις...και το όνειρο να γλιστρά στη γνωστή κατεύθυνση,στα κλωθογυρίσματα της μηχανής εδώ στην Πάφο..που συντελούνται των αρχαίων φωνών τα μυστήρια.... και μας παρατάσσουν στο ταξίδι του άγνωστου ανέμου..”
Εκτός από τον Ανδρέα Αρτέμη τραγουδούν: Κώστας Παναγιώτου, Φωτιάνα Αντωνιάδου, Ντίνα Μυλωνά, Άννα Μαρία Κουρσουμπά, Στέφανος Μανώλης και η Λουκία Αγαπίου.
Τις θεατρικοποιημένες εισαγωγές-αφηγήσεις κάνει η ηθοποιός Πόπη Αβραάμ που βασίζεται σε ποίημα του Συνθέτη. Λαμβάνουν επίσης μέρος οι μουσικοί:Χρυσόστομος Οικονόμου-πιάνο,Γιώργος Ριαλάς-ηλεκτρονικά εφφέ και κύμβαλα,Έλενα Ιορδάνου- κιθάρα και στο Βιολί ο Γιάννος Κυριάκου. Στα πλήκτρα ο Συνθέτης.
Πρόκειται για την πρώτη live ηχογράφηση (και 8ο cd στη σειρά)από τον Μουσικοσυνθέτη Ανδρέα Α.Αρτέμη, με ερωτικές μπαλάντες-δικές του συνθέσεις.
Η παράσταση πραγματοποιήθηκε στο Μαρκίδειο Θέατρο της Πάφου.
“Η δύναμη της μουσικής και της ποίησης, ένα ατέλειωτο ταξίδι με τις φωνές των ποιητών να κυματίζουν με μουσικές αποχρώσεις...και το όνειρο να γλιστρά στη γνωστή κατεύθυνση,στα κλωθογυρίσματα της μηχανής εδώ στην Πάφο..που συντελούνται των αρχαίων φωνών τα μυστήρια.... και μας παρατάσσουν στο ταξίδι του άγνωστου ανέμου..”
Εκτός από τον Ανδρέα Αρτέμη τραγουδούν: Κώστας Παναγιώτου, Φωτιάνα Αντωνιάδου, Ντίνα Μυλωνά, Άννα Μαρία Κουρσουμπά, Στέφανος Μανώλης και η Λουκία Αγαπίου.
Τις θεατρικοποιημένες εισαγωγές-αφηγήσεις κάνει η ηθοποιός Πόπη Αβραάμ που βασίζεται σε ποίημα του Συνθέτη. Λαμβάνουν επίσης μέρος οι μουσικοί:Χρυσόστομος Οικονόμου-πιάνο,Γιώργος Ριαλάς-ηλεκτρονικά εφφέ και κύμβαλα,Έλενα Ιορδάνου- κιθάρα και στο Βιολί ο Γιάννος Κυριάκου. Στα πλήκτρα ο Συνθέτης.
Τα γραφικά έφτιαξε ο Παντελής Βαλταδώρος.
Η επεξεργασία του ήχου και η ηχογράφηση έγινε από τον Παντελή Χατζηφραγκίσκου Sound Master. (2006)
Η ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΣΠΥΡΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΑ ΑΝΔΡΕΑ Α.ΑΡΤΕΜΗ
“ΤΡΙΛΙΕΣ ΣΤΟ ΦΩΣ" (2006)
Η Καλλιόπη Σπύρου είναι μια από τις πιο σημαντικές φωνές της Κυπριακής και έντεχνης μουσικής. Η ξεχωριστή φωνητική της γκάμα σφράγισε το Κυπριακό τραγούδι για πέντε και πλέον δεκαετίες, με επιτυχίες που έμειναν ανεξίτηλες στο χρόνο και που σήμερα αποτελούν μέρος της μουσικής παράδοσης και της πολιτιστικής κληρονομιάς της Κύπρου. Ο συνθέτης Ανδρέας Αρτέμης έγραψε για τη φωνή της Καλλιόπης Σπύρου δέκα κομμάτια σε ποίηση μεσοπολεμικών ποιητών (1930) και σε στίχους του Γιώργου Σοφοκλέους, ενώ ακούγονται και δύο διασκευασμένα από τον Α.Αρτέμη παραδοσιακά κομμάτια, με τη χαρακτηριστική φωνή της Καλλιόπης Σπύρου.Οι ηχογραφήσεις έγιναν στη Λευκωσία στο studio της εταιρείας Sound Master
ενώ η εταιρεία ST pro ανέλαβε την εκτύπωση.
ΑΝΔΡΕΑΣ Α.ΑΡΤΕΜΗΣ "ΣΗΜΑΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΜΜΟ"
14 ΛΑΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΜΙΧΑΛΗ ΜΑΥΡΟ (2006)
Πρώτη φορά παρουσιάζει ο συνθέτης Ανδρέας Αρτέμης μια άλλη πτυχή της όλης μουσικής του δραστηριότητας και σταδιοδρομίας, παρουσιάζοντας ένα νέο καλλιτέχνη μαθητή του σε παλαιότερα χρόνια,τον Μιχάλη Μαύρο. "Έναν πολλά υποσχόμενο λαϊκό ερμηνευτή με αίσθημα και φωνή "Λαϊκή".Εδώ για πρώτη φορά ο συνθέτης προσθέτει το μπουζούκι.."συνταξιδιώτη με άσπρες σημαίες ανακωχής" όπως ο ίδιος λέει...
Δεκατέσσερα τραγούδια σε στίχους των:
Γιώργου Σοφοκλέους,Μαρίας Αγγελάκη,Δέσποινας Μπόγρη, και Ανδρέα Βάλσαμου.
Οι ηχογραφήσεις εν μέρει πραγματοποιήθηκαν στο Studio Sound Master,όπως και η κοπή των δίσκων.
ΑΝΔΡΕΑ Α.ΑΡΤΕΜΗ:"ΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΧΑΛΚΙΝΑ" (2006)
Οι δυνάμεις που μας θωρακίζουν, που σηματοδοτούν την πορεία μας και μας βοηθούν να κρατηθούμε στις ρίζες μας δεν είναι τίποτε άλλο, παρά η γνώση και ο πολιτισμός.
Η γνώση και ο πολιτισμός μας βοηθούν να συνεχίσουμε την ιστορική μας πορεία και να καθορίσουμε με αισιοδοξία και αποφασιστικότητα το μέλλον, ένα μέλλον αντάξιο της μακραίωνης ιστορίας και του πολιτισμού μας.
ΑΚΡΙΤΙΚΟ ΕΠΟΣ και ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
Η γλώσσα στο Ακριτικό Έπος και τα Δημοτικά Τραγούδια συνεχίζει την υπηρεσία της, απλουστεύεται, αλλά γίνεται πλουσιότερη και θυμίζει στους λαούς τον παλιό τους πολιτισμό, τις παλιές τους ιδέες, τα παλιά τους ήθη κι έθιμα.
Στα Ευαγγέλια και σε πολλά από τα λεγόμενα και αδόμενα στις θρησκευτικές τελετές, βλέπουμε καθαρά την εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας, που γίνεται όργανο λαϊκό. Παράδειγμα εδώ στην όλη διαδικασία ο άγιος Νεόφυτος διέσωσε στίχους αλλά και τον τρόπο ομιλίας και γραφής στα 1134 με 1219 μ.χ και εδώ μελοποιήθηκαν με στόχο την ανάδειξη αυτής της εποχής από γλωσσικής και εννοιολογικής στα χρόνια αυτά που έδρασε και έζησε ο Άγιος.
Εκεί όμως που η εξέλιξη αυτή παίρνει άνθηση θαυμαστή και σαν να συνεχίζει την μέθοδο των κλασικών χρόνων είναι τα μνημεία του λόγου, που μας άφησε η σκοτεινή αυτή πορεία του ελληνικού πολιτισμού μέσα στα ίδια τα χώματά του κατά τον Μεσαίωνα, τα παραμύθια του, οι παροιμίες του, τα ρητά του, τα τραγούδια του. Γι αυτό και η Λατινική προσφώνηση «Regina non Finta ma Vera» που θα πεί (Βασίλισσα υπαρκτή κι όχι φτιακτή) και αναφέρομαι για την εποχή του βασιλιά του Πέτρου το Β΄ με όλα τις προεκτάσεις συνήθειες, ήθη και τρόπους και τροπές αλλά και τις τραγικές διαστάσεις των ηρώων,μέσα από τις λαικές διηγήσεις των παλαιών Κύπρίων.Αυτά είναι τα μόνα αχνάρια που'χει αφήσει η σκοτεινή λαϊκιά του ιστορία από τον καιρό που έσβησε και χάθηκε.Στόχος τυο ίδιου του συνθέτη να διατηρηθούν όλα όσα καταγράφει μέσα στα «Λόγια της Κύπρου».Τα δημοτικά γνωστά τα περισσότερα τραγούδια του ελληνικού λαού που εμβόλιμα ακούγονται, παρουσιάζουν τούτο το σπουδαίο, πως κρατάνε από τα παλαιά εκείνα την απλότητα και τελειότητα της έκφρασης και το ρεαλιστικό αντίκρισμα της ζωής. Από γλωσσικήν άποψη είναι θαυμαστά για τον εκφραστικό τους πλούτο και την παραστατική τους ικανότητα. Τ' αρχαιότερα θεωρούνται ως γνωστό, τα λεγόμενα Ακριτικά τραγούδια και οι Παραλογές.
Οι Παραλογές είναι αφηγηματικά τραγούδια για κάτι που έγινε, ένα περιστατικό ή μια πράξη σπουδαία με τραγικό ή κι ευτυχισμένο τέλος.
Ο όρος παραλογή φαίνεται μάλλον να'γινε από το "λόγος" με το νόημα έπος, κάτι ανάλογο με το παραμύθι παροιμία, παρατράγουδο, δηλαδή μικρότερος λόγος, που ακολουθεί κάποιαν άλλη μεγαλύτερη προσφορά ή τελετή. Τα τραγούδια αυτά δεν τ' απάγγελναν, παρά καταχρηστικά. Τα τραγουδούσαν και τα χόρευαν, όπως τα τραγουδούν και τα χορεύουν ακόμα σε μέρη όπου ο λαός πνευματικά τρέφεται ακόμη από την παράδοση.
Στο σταυροδρόμι τριών Ηπείρωνλοιπόν, στο σημείο συνάντησης των μεγάλων πολιτισμών βρίσκεται η Κύπρος μας, το νησί της Αφροδίτης. Παρά το γεγονός ότι στη μακραίωνη ιστορία της αντιμετώπισε πολυάριθμους κατακτητές, η Κύπρος ανέπτυξε και για χιλιάδες χρόνια διατήρησε το δικό της πολιτισμό, αφομοιώνοντας τις κάθε είδους επιδράσεις που δέχτηκε. Και παρέμεινε κέντρο Eλληνικού πολιτισμού με μερικά ιδιάζοντα χαρακτηριστικά.
Το Μουσικό αυτό ταξίδι καταλήγει στο θαλασσινό εξώστη των μουσικοποιητικών «αρωμάτων»μιας εποχής που χάθηκε γι αυτό κι ο συνθέτης, εδώ συναντιέται με γαλάζιες φωνές ,δημιουργώντας στον ακροατή (με το πάντρεμα μιας «κλασικής» και παράλληλα μιας νέας αντίληψης), ερεθίσματα υψηλής αισθητικής έκφρασης.
Η εργασία αυτή είναι μια ακόμη παραγωγή του ίδιου του Ανδρέα Αρτέμη η ενδέκατη στη σειρά.
Στο Πρώτο μέρος του (CD:1ο) καταγράφονται ηχογραφήσεις από ζωντανές εμφανίσεις που έδωσε ο Συνθέτης το 2006, πλαισιωμένος από αξιόλογους μουσικούς, ερμηνευτές από την Κύπρο και την Κρήτη (Κηποθέατρο «Μάνος Χατζιδάκις» Ηράκλειο Κρήτης ). Όλα όσα καταγράφονται και στους δύο ψηφιακούς δίσκους μιλούν για την ιστορία του πολύπαθης Κύπρου και σαν προέκταση ολόκληρου του ελληνισμού.Εδώ στο 1ο μέρος έπαιξαν οι μουσικοί:Παπαγιώργης Τζάβλας-κανονάκι, Αναστασία Αρτέμη-μαντολίνο, Χρυσόστομος Κκέλης-μαντολίνο,Πάνος Δανιήλ-μαντολίνο,Τώνια Φλέρυ Αρτέμη-κρουστά και Ανδρεάς Αρτέμης-πλήκτρα.Τραγουδούν εκτός του Συνθέτη,Αθηνά Χαραλαμπίδου, Κώστας Παναγιώτου και Θεοφανώ Χαραλαμπίδου
Στο δεύτερο μέρος (CD:2ο), ακούγονται ερμηνείες γνωστών παραδοσιακών τραγουδιών από την Κύπρο αλλά από τον ευρύτερο Ελλαδικό χώρο, έτσι όπως μοναδικά τα ερμηνεύει ο ίδιος ο Ανδρέας Αρτέμης, μέσα από μια άλλη οπτική, ακουστική και ερμηνευτική μουσική προσέγγιση. Εδώ να αναφέρουμε και τη συμμετοχή κι ανεπανάληπτες ερμηνείες της Καλλιόπης Σπύρου, σε δύο γνωστά Κυπριακά παραδοσιακά τραγούδια.
Η ιστορία της Κύπρου είναι από τις αρχαιότερες στον κόσμο και τα πρώτα σημάδια πολιτισμού της Κύπρου εμφανίστηκαν πριν από 10.000 χρόνια. Η ανακάλυψη του χαλκού στο νησί κατά την Χαλκολιθική εποχή έφερε πλούτο και άνθιση εμπορίου. Μαζί έφερε και πολλούς κατακτητές .
Οι live ηχογραφήσεις έγιναν από τον Μιχάλη Κανακάκη στο Ηράκλειο Κρήτης και το mastering και η κοπή cd's, απο την εταιρεία ST pro.
Οι δυνάμεις που μας θωρακίζουν, που σηματοδοτούν την πορεία μας και μας βοηθούν να κρατηθούμε στις ρίζες μας δεν είναι τίποτε άλλο, παρά η γνώση και ο πολιτισμός.
Η γνώση και ο πολιτισμός μας βοηθούν να συνεχίσουμε την ιστορική μας πορεία και να καθορίσουμε με αισιοδοξία και αποφασιστικότητα το μέλλον, ένα μέλλον αντάξιο της μακραίωνης ιστορίας και του πολιτισμού μας.
ΑΚΡΙΤΙΚΟ ΕΠΟΣ και ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
Η γλώσσα στο Ακριτικό Έπος και τα Δημοτικά Τραγούδια συνεχίζει την υπηρεσία της, απλουστεύεται, αλλά γίνεται πλουσιότερη και θυμίζει στους λαούς τον παλιό τους πολιτισμό, τις παλιές τους ιδέες, τα παλιά τους ήθη κι έθιμα.
Στα Ευαγγέλια και σε πολλά από τα λεγόμενα και αδόμενα στις θρησκευτικές τελετές, βλέπουμε καθαρά την εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας, που γίνεται όργανο λαϊκό. Παράδειγμα εδώ στην όλη διαδικασία ο άγιος Νεόφυτος διέσωσε στίχους αλλά και τον τρόπο ομιλίας και γραφής στα 1134 με 1219 μ.χ και εδώ μελοποιήθηκαν με στόχο την ανάδειξη αυτής της εποχής από γλωσσικής και εννοιολογικής στα χρόνια αυτά που έδρασε και έζησε ο Άγιος.
Εκεί όμως που η εξέλιξη αυτή παίρνει άνθηση θαυμαστή και σαν να συνεχίζει την μέθοδο των κλασικών χρόνων είναι τα μνημεία του λόγου, που μας άφησε η σκοτεινή αυτή πορεία του ελληνικού πολιτισμού μέσα στα ίδια τα χώματά του κατά τον Μεσαίωνα, τα παραμύθια του, οι παροιμίες του, τα ρητά του, τα τραγούδια του. Γι αυτό και η Λατινική προσφώνηση «Regina non Finta ma Vera» που θα πεί (Βασίλισσα υπαρκτή κι όχι φτιακτή) και αναφέρομαι για την εποχή του βασιλιά του Πέτρου το Β΄ με όλα τις προεκτάσεις συνήθειες, ήθη και τρόπους και τροπές αλλά και τις τραγικές διαστάσεις των ηρώων,μέσα από τις λαικές διηγήσεις των παλαιών Κύπρίων.Αυτά είναι τα μόνα αχνάρια που'χει αφήσει η σκοτεινή λαϊκιά του ιστορία από τον καιρό που έσβησε και χάθηκε.Στόχος τυο ίδιου του συνθέτη να διατηρηθούν όλα όσα καταγράφει μέσα στα «Λόγια της Κύπρου».Τα δημοτικά γνωστά τα περισσότερα τραγούδια του ελληνικού λαού που εμβόλιμα ακούγονται, παρουσιάζουν τούτο το σπουδαίο, πως κρατάνε από τα παλαιά εκείνα την απλότητα και τελειότητα της έκφρασης και το ρεαλιστικό αντίκρισμα της ζωής. Από γλωσσικήν άποψη είναι θαυμαστά για τον εκφραστικό τους πλούτο και την παραστατική τους ικανότητα. Τ' αρχαιότερα θεωρούνται ως γνωστό, τα λεγόμενα Ακριτικά τραγούδια και οι Παραλογές.
Οι Παραλογές είναι αφηγηματικά τραγούδια για κάτι που έγινε, ένα περιστατικό ή μια πράξη σπουδαία με τραγικό ή κι ευτυχισμένο τέλος.
Ο όρος παραλογή φαίνεται μάλλον να'γινε από το "λόγος" με το νόημα έπος, κάτι ανάλογο με το παραμύθι παροιμία, παρατράγουδο, δηλαδή μικρότερος λόγος, που ακολουθεί κάποιαν άλλη μεγαλύτερη προσφορά ή τελετή. Τα τραγούδια αυτά δεν τ' απάγγελναν, παρά καταχρηστικά. Τα τραγουδούσαν και τα χόρευαν, όπως τα τραγουδούν και τα χορεύουν ακόμα σε μέρη όπου ο λαός πνευματικά τρέφεται ακόμη από την παράδοση.
Στο σταυροδρόμι τριών Ηπείρωνλοιπόν, στο σημείο συνάντησης των μεγάλων πολιτισμών βρίσκεται η Κύπρος μας, το νησί της Αφροδίτης. Παρά το γεγονός ότι στη μακραίωνη ιστορία της αντιμετώπισε πολυάριθμους κατακτητές, η Κύπρος ανέπτυξε και για χιλιάδες χρόνια διατήρησε το δικό της πολιτισμό, αφομοιώνοντας τις κάθε είδους επιδράσεις που δέχτηκε. Και παρέμεινε κέντρο Eλληνικού πολιτισμού με μερικά ιδιάζοντα χαρακτηριστικά.
Το Μουσικό αυτό ταξίδι καταλήγει στο θαλασσινό εξώστη των μουσικοποιητικών «αρωμάτων»μιας εποχής που χάθηκε γι αυτό κι ο συνθέτης, εδώ συναντιέται με γαλάζιες φωνές ,δημιουργώντας στον ακροατή (με το πάντρεμα μιας «κλασικής» και παράλληλα μιας νέας αντίληψης), ερεθίσματα υψηλής αισθητικής έκφρασης.
Η εργασία αυτή είναι μια ακόμη παραγωγή του ίδιου του Ανδρέα Αρτέμη η ενδέκατη στη σειρά.
Στο Πρώτο μέρος του (CD:1ο) καταγράφονται ηχογραφήσεις από ζωντανές εμφανίσεις που έδωσε ο Συνθέτης το 2006, πλαισιωμένος από αξιόλογους μουσικούς, ερμηνευτές από την Κύπρο και την Κρήτη (Κηποθέατρο «Μάνος Χατζιδάκις» Ηράκλειο Κρήτης ). Όλα όσα καταγράφονται και στους δύο ψηφιακούς δίσκους μιλούν για την ιστορία του πολύπαθης Κύπρου και σαν προέκταση ολόκληρου του ελληνισμού.Εδώ στο 1ο μέρος έπαιξαν οι μουσικοί:Παπαγιώργης Τζάβλας-κανονάκι, Αναστασία Αρτέμη-μαντολίνο, Χρυσόστομος Κκέλης-μαντολίνο,Πάνος Δανιήλ-μαντολίνο,Τώνια Φλέρυ Αρτέμη-κρουστά και Ανδρεάς Αρτέμης-πλήκτρα.Τραγουδούν εκτός του Συνθέτη,Αθηνά Χαραλαμπίδου, Κώστας Παναγιώτου και Θεοφανώ Χαραλαμπίδου
Στο δεύτερο μέρος (CD:2ο), ακούγονται ερμηνείες γνωστών παραδοσιακών τραγουδιών από την Κύπρο αλλά από τον ευρύτερο Ελλαδικό χώρο, έτσι όπως μοναδικά τα ερμηνεύει ο ίδιος ο Ανδρέας Αρτέμης, μέσα από μια άλλη οπτική, ακουστική και ερμηνευτική μουσική προσέγγιση. Εδώ να αναφέρουμε και τη συμμετοχή κι ανεπανάληπτες ερμηνείες της Καλλιόπης Σπύρου, σε δύο γνωστά Κυπριακά παραδοσιακά τραγούδια.
Η ιστορία της Κύπρου είναι από τις αρχαιότερες στον κόσμο και τα πρώτα σημάδια πολιτισμού της Κύπρου εμφανίστηκαν πριν από 10.000 χρόνια. Η ανακάλυψη του χαλκού στο νησί κατά την Χαλκολιθική εποχή έφερε πλούτο και άνθιση εμπορίου. Μαζί έφερε και πολλούς κατακτητές .
Οι live ηχογραφήσεις έγιναν από τον Μιχάλη Κανακάκη στο Ηράκλειο Κρήτης και το mastering και η κοπή cd's, απο την εταιρεία ST pro.
“Η ΚΕΡΥΝΕΙΑ ΞΕΡΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ”
σε γραφή Ρήνας Κατσελλή (2008)
Πρόκειται για τη 12η στη σειρά (2008) δισκογραφική εργασία του Συνθέτη Ανδρέα Αρτέμη σε κείμενα της Κερυνειώτισσας Συγγραφέως Ρήνας Κατσελλή.
Εδώ ο Συνθέτης συναντιέται με τη φωνή της συγγραφέως και μεταφέροντας μας τη διάθεση υπενθύμισης για όλα τα πολιτικά εγκλήματα του παρελθόντος,εις βάρος της Κύπρου. Με αυτό τον τρόπο και η απαραίτητη προυπόθεση για τον Κυπριακό Λαό να θέλει να συνεχίσει την πορεία του μέσα στο χρόνο και την ιστορία. Είναι μια κατάθεση ψυχής στη σκλαβωμένη Κερύνεια μας!
Εκτός από τον Συνθέτη Ανδρέα Αρτέμη και την συγγγραφέα Ρήνα Κατσελλή στις αφηγήσεις
ερμηνεύουν:Κώστας Παναγιώτου, Φωτιάνα Αντωνιάδου,
Αθηνά Χαραλαμπίδου, Στέφανος Μανώλης,
Θεοφανώ Χαραλαμπίδου και Στάλω Παπαδοπούλου.
Επίσης λαμβάνουν μέρος οι μουσικοί:
Χρυσόστομος Οικονόμου-πιάνο,Βίκη Χριστοδούλου πλήκτρα, Αναστασία Αρτέμη-μαντολίνο,Gallia Vladimirova-βιολί.
Τα γραφικά του δίσκου έγιναν από τη Σταυρινή Κατσελλή.
Το εξώφυλλο ανήκει στον Κύπριο χαράκτη Τηλέμαχο Κάνθο.
Οι ηχογραφήσες πραγματοποιήθηκαν από τον Συνθέτη ενώ η επεξεργασία έγινε από στο studio της εταιρείας ST pro.στην Πάφο.
ΚΥΠΡΟΣ ΔΩΡΟ ΘΕΟΥ ΗΡΩΩΝ ΓΗ και Η ΣΑΛΑΜΙΝΑ ΓΡΑΦΕΙ ΙΣΤΟΡΙΑ (2012)
Έτσι τιτλοφορείται η 13η στη σειρά (χωρισμένη στο CD σε δύο ενότητες), εν έτη 2012 δισκογραφική εργασία του του Κύπριου μουσικοσυνθέτη Ανδρέα Α. Αρτέμη, σε ποίηση του θεατρικού συγγραφέα και ποιητή Ντίνου Κουμπάτη. Πρόκειται για έργο (στην πρώτη ενότητα) γραμμένο για την μαρτυρική Κύπρο, αλλά και τη συμβολή της Κύπρου στη Ναυμαχία της Σαλαμίνας το 480 π.Χ (στη δεύτερη ενότητα)
(Tο έργο της β΄ενότηταςπαρουσιάστηκε στη Σαλαμίνα τον Σεπτέμβρη του 2011 στα Α΄Σαλαμίνια στα πλαίσια εκδηλώσεων για την ιστορική Ναυμαχία της Σαλαμίνας).
Ερμηνευτής στην εργασία αυτή, είναι ο ίδιος ο Συνθέτης (καθώς επίσης και η παραγωγή του cd).
(Tο έργο της β΄ενότηταςπαρουσιάστηκε στη Σαλαμίνα τον Σεπτέμβρη του 2011 στα Α΄Σαλαμίνια στα πλαίσια εκδηλώσεων για την ιστορική Ναυμαχία της Σαλαμίνας).
Ερμηνευτής στην εργασία αυτή, είναι ο ίδιος ο Συνθέτης (καθώς επίσης και η παραγωγή του cd).
Η 14η εργασία (2012) του Ανδρέα Α.Αρτέμη με οργανικά κομμάτια
Η 15η εργασία (2013) του Ανδρέα Α. Αρτέμη με επιλογές από ανέκδοτες ζωντανές ηχογραφήσεις συνθέσεων του.Η έκδοση του δίσκου πραγματοποιήθηκε με αφορμή τα Τριάντα χρόνια συνθετικής δραστηριότητας του.
H 16η συνθετική (2014)εργασία (με οργανικά αλλά και τραγουδιστικά κομμάτια) “ΣΤΟ ΑΠΕΙΡΟ ΕΝΑΣΤΡΟ ΤΩΝ ΦΕΓΓΑΡΙΩΝ” εξ ολοκλήρου δημιούργημα ηχητικό αλλά και παραγωγή του συνθέτη.
Πρόκειται για “πολυμορφικό”εκφραστικά μουσικόστρόβιλο ερωτικής ερμηνευτικής, μιας "άλλης διάστασης"του πάθους.
Στις διαπλεκόμενες ηχοχρωματικές εντάσεις της εργασίας αυτής,
ο προικισμένος ακροατής μπορεί να αισθανθεί την αρμονία της ποίησης και της μουσικής.
"Η έννοια του ήθους στη μουσική συνδέεται με την αντίληψη ότι η μουσική μπορεί να ασκεί επίδραση στην ψυχή του ανθρώπου.Σύμφωνα με τη θεωρία του ήθους, κάθε ερμηνευτική κίνηση κρύβει μια ανάλογη συναισθηματική αντίδραση κι αυτό χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη εργασία"
"ΦΙΛΝΤΙΣΕΝΙΑ ΗΣΑΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ..."
ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ :
Έτσι τιτλοφορείται η 17η εργασία (cd) του μουσικοσυνθέτη κι ερμηνευτή Ανδρέα Α. Αρτέμη αποτέλεσμα των πετυχημένων και καλοστημένων παραστάσεων του, κατά την καλοκαιρινή περίοδο του 2014,Πύλη Βηθλεέμ Ηρακλείου Κρήτης,στο Θέατρο Τάλας και Μαρκιδείου Θεάτρου στην Πάφο.
Οι συμμετοχές όλων όσων επέλεξε ο ίδιος ο συνθέτης,ερμηνευτών, Φωνητικού του συνόλου αλλά κι εξαίρετων μουσικών χρωματίζουν τα «Φιλντισένια Μάτια»της Παφίας γης με ηχοχρωματικές εντάσεις ποικιλόρυθμων αισθημάτων…
Οι συμμετοχές όλων όσων επέλεξε ο ίδιος ο συνθέτης,ερμηνευτών, Φωνητικού του συνόλου αλλά κι εξαίρετων μουσικών χρωματίζουν τα «Φιλντισένια Μάτια»της Παφίας γης με ηχοχρωματικές εντάσεις ποικιλόρυθμων αισθημάτων…
Η Τέχνη γίνεται παιδαγωγός των λαών όταν η ίδια είναι αποτέλεσμα πνευματικού πολιτισμού. Πρέπει δηλαδή να υπάρχει ένας ενσυνείδητος πολιτισμός, για να υπάρξει και η παιδαγωγική σημασία της Τέχνης.Η πνευματική ζωή, στην οποία υπάγεται η τέχνη και της οποίας αυτή είναι ένα από τα πιο δυνατά εργαλεία, ισοδυναμεί με μια ανοδική κίνηση προς τα εμπρός. Είναι η ίδια η κίνηση της γνώσης. Αυτό το διαχρονικό αίσθημα του Ανδρέα Αρτέμη που ξέρει να αναπλάθεται σε ενεστώτα χρόνο είναι με την ίδια του την παρουσία και το ταλέντο του..αλλά και ο παρελθών χρόνος από την άλλη, που και τα δύο μαζί αυλακώνουν την μνήμη και την καρδιά μας. Τυχεροί όσοι ακολούθησαν,τραγουδιστές και μουσικοί σ’ αυτό το εξαιρετικής σημασία κάλεσμα του συνθέτη,που αποτέλεσμα είχε την δημιουργία της 17ης εργασίας του σε ψηφιακό δίσκο.(έκδοση 2015)
ΘΕΛΕΙ Η ΛΗΘΗ ΝΑ ΚΟΙΜΑΤΑΙ ΟΛΟΓΥΜΝΗ (Νυχτερινοί Μονόλογοι β΄)
Η 18η στη σειρά (2016), δισκογραφική εργασία του μουσικοσυνθέτη κι ερμηνευτή Ανδρέα Α. Αρτέμη, με τον τίτλο:
«Θέλει η Λήθη να Κοιμάται Ολόγυμνη»
(Νυχτερινοί Μονόλογοι β’)
Πρόκειται για μελοποίηση είκοσι ποιημάτων μεσοπολεμικών (1930), Ελλαδιτών και Κυπρίων δημιουργών:
Πρόκειται για μελοποίηση είκοσι ποιημάτων μεσοπολεμικών (1930), Ελλαδιτών και Κυπρίων δημιουργών:
Ναπολέοντα Λαπαθιώτη, Μυρτιώτισσας, Θεοδόση Πιερίδη
Κώστα Ουράνη Μάνου Κράλη, Νίκου Σημηριώτη, Τεύκρου Ανθία Γαλάτειας Καζαντζάκη, Χριστόδουλου Γαλατόπουλου
Μαρίας Αγγελάκη, Βίκυς Ιατρίδου Κώστα Καρυωτάκη
Γιάννη Σκαρίμπα και Μενέλαου Λουντέμη.
Η εργασία αυτή είναι η συνέχεια μελοποίησης μεσοπολεμικών ποιητών (μετά την έκδοση «Νυχτερινοί Μονόλογοι»(2000) και «Fontana Amorosa»(2002), που ο Ανδρέας Α. Αρτέμης παρουσίασε σε ψηφιακούς δίσκους αλλά και σε παραστάσεις του τα τελευταία τριάντα χρόνια, σε δημόσιους κι ιδιωτικούς χώρους στην Ελλάδα και Κύπρο.Τα τραγούδια ερμηνεύονται κυρίως από τον συνθέτη. Συμμετέχουν επίσης ερμηνευτικά:
Στάλω Παπαδοπούλου, Λουκία Αγαπίου, Αθηνά Χαραλαμπίδου
Η εργασία αυτή είναι η συνέχεια μελοποίησης μεσοπολεμικών ποιητών (μετά την έκδοση «Νυχτερινοί Μονόλογοι»(2000) και «Fontana Amorosa»(2002), που ο Ανδρέας Α. Αρτέμης παρουσίασε σε ψηφιακούς δίσκους αλλά και σε παραστάσεις του τα τελευταία τριάντα χρόνια, σε δημόσιους κι ιδιωτικούς χώρους στην Ελλάδα και Κύπρο.Τα τραγούδια ερμηνεύονται κυρίως από τον συνθέτη. Συμμετέχουν επίσης ερμηνευτικά:
Στάλω Παπαδοπούλου, Λουκία Αγαπίου, Αθηνά Χαραλαμπίδου
και σε ένα τραγούδι το Φωνητικό του σύνολο "Ηχώ".
Κεντρική ιδέα:
Δεν θέλει ο κόσμος σήμερα τα δύσκολα..Ωστόσο σήμερα που έκλεισε ο κύκλος του μοντερνισμού και μεταμοντέρνου, ξαναγυρίζω σε παλαιότερους δημιουργούς. Η περιπέτεια λοιπόν των ιδεών της τέχνης και της μουσικής σύνθεσης σαν προέκταση γενικότερη μπορεί να ανασύρει ανθρώπους δημιουργούς από το παρελθόν και να τους επαναφέρει στην επιφάνεια μέσα στο έργο και την εποχή τους.
"ΤΟ ΕΝΔΟΝ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ"
Πρόκειται για την 19η στη σειρά καινούργια δισκογραφική εργασία του Μουσικοσυνθέτη Ανδρέα Α. Αρτέμη που κυκλοφορεί για το 2017.
Η μουσική κι ερμηνεία του συνθέτη διαπλέκονται με τις σύγχρονες ποιητικές φωνές της Μαριάννας Βλάχου Καραμβάλη και του Δημήτρη Καραμβάλη (7+7 ποιήματα...)΅μέσα από την επιμονή της μνήμης να αναπλάθει και να μεταπλάθει τις εικόνες της στο πέρασμα του χρόνου…΅
Η δισκογραφική εργασία είναι μια επισφράγιση της μακρόχρονης φιλίας που συνδέει τον συνθέτη με τους ποιητές και συντελεστές του δίσκου.
"Ακατοίκητο Όνειρο σε Νερένια μάτια" 2017
Πρόκειται για την εικοστή συνθετική εργασία του συνθέτη Ανδρέα Α. Αρτέμη, με μελοποίηση ποιητικών κειμένων του δημοσιογράφου, ποιητή, μελετητή Χρήστου Μαυρή που συνδυάζει στοιχεία της ποίησης της αμφισβήτησης, του αντικομφορμισμού και της κοινωνικής οργής, σύμβολα του νεορομαντισμού και του νεοσυμβολισμού με ένα ιδιόμορφο υπερβατικό λόγο.
«ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΟΞΕΥΕΙ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ»Από τον Κορνάρο, τον Χορτάτση, τον Καζαντζάκη, στις Κυπριακές Ρίμες του Έρωτα.
Πρόκειται για τον 21ο Δίσκο- "απόηχο"σε διπλό άλμπουμ δίσκο-cd, της συγκεκριμένης παράστασης του συνθέτη κι ερμηνευτή Ανδρέα Α. Αρτέμη στο Ηράκλειο Κρήτης τον Ιούλιο 2017. Λαμβάνουν μέρος: Jacqueline Anna Crikitt, Ελένη Ευσταθίου,Δένα Αντωνίου,Μαρία Ευσταθίου στις ερμηνείες και στα κρουστά.Επίσης η Αναστασία Αρτέμη στο μαντολίνο,στις αφηγήσεις η Μαρία Διακάκη,στο κανονάκι ο Παπαγιώργης Τζάβλας και στα πλήκτρα ο συνθέτης.Έκδοση 2018
ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ-20ΧΡΟΝΑ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΚΑ του Συνθέτη ΑΝΔΡΕΑ Α.ΑΡΤΕΜΗ.
Σε ολοκληρωμένη διαδικτυακή μορφή κυκλοφόρησε το ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ με αφορμή τα 20χρονα δισκογραφικά του συνθέτη.
Σε ολοκληρωμένη διαδικτυακή μορφή κυκλοφόρησε το ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ με αφορμή τα 20χρονα δισκογραφικά του συνθέτη.
Το ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ αποτελείται από 32 τραγούδια σε ποίηση :
Ανδρέα Α.Αρτέμη, Λεωνίδα Γαλάζη, Αντώνη Σαμιωτάκη,
Πόπης Πασπαλιάρη,Μαρίας Αγγελάκη, Ράνιας Δώρου,
Δέσποινας Μπόγρη,Γιώργου Σοφοκλέους, Νίκης Παπουλάκου,
Έλλης Πιερράτου, Ντίνου Κουμπάτη, Νίκου Παναγιωτάρα,
Θεόδωρου Ταβουλάρη, Γιάννη Ξηρομερίτη και ένα μελοποιημένο ποίημα από την «Ασκητική»του Νίκου Καζαντζάκη.
Εκτός από το Φωνητικό Σύνολο «Ηχώ» στα τραγούδια του κύκλου αυτού,συμμετέχουν :Μιχάλης Κλεάνθης, Γιώργος Σαξιατέ,
Εκτός από το Φωνητικό Σύνολο «Ηχώ» στα τραγούδια του κύκλου αυτού,συμμετέχουν :Μιχάλης Κλεάνθης, Γιώργος Σαξιατέ,
Jacqueline Anna Crickitt,, Μαρία Μπεγνή,Αθηνά Χαραλαμπίδου,
ΑΦΩΝΗΕΝΤΑ
Δώδεκα
μουσικά κομμάτια που επένδυσαν ποιητικά τραγούδια σε δισκογραφημένες εργασίες
του συνθέτη. (2021)
ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΗΜΈΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ
του συνθέτη κι ερμηνευτή ΑΝΔΡΕΑ Α. ΑΡΤΕΜΗ:
ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΜΟΥΣΙΚΗ
Η ανάγκη ενός συνθέτη να γράψει μουσική εκτός από γνώσεις μουσικής,παραγωγής-πως γίνεται η παραγωγή π.χ ενός ψηφιακού δίσκου που περιλαμβάνει σαν δεδομένα ηχογραφήσεις, επεξεργασίες ..(μιλάμε για ώρες ατελείωτες σε στούντιο ηχογραφήσεων) μέχρι την τελική μορφή και κοπή των δίσκων, αυτά με άλλα παρελκόμενα (τελική μορφή,εξώφυλλα,εσώφυλλα οπισθόφυλλα κλπ)..όλα αυτά, προϋποθέτουν χρήματα!
Προφανώς όπως κάποιος αντιλαμβάνεται για τον καθένα που ενδιαφέρεται να μπει στη διαδικασία αυτή,του στιχουργού-ποιητή κλπ, είναι η πληρωμή του συνθέτη, που εμπνεύστηκε που έγραψε που μελοποίησε,που ενορχήστρωσε (εκείνος ή άλλοι ). Κάθε τραγούδι ή μουσικό κομμάτι έχει κόστος παραγωγής, όπως να βρεις μουσικούς να παίξουν στο στούντιο τα τραγούδια –κομμάτια…πληρωμή τραγουδιστών….κι όλο αυτό είναι ένα μικρό παράδειγμα της πολυέξοδης κι επίπονης διεργασίας ενός συνθέτη.
Στο κοινό τα τραγούδια φτάνουν έτοιμα πακεταρισμένα να περάσουν στην «αθανασία» ή στα αζήτητα γενικότερα κι εδώ χρειάζεται και η επέμβαση μιας «θείας τύχης»).Το διαδίκτυο παρά τα κλεφτρόνια που κυκλοφορουν πανσπερμία πια, κι έχουν και…. «μακρύ χέρι….» προσφέρει αυτή την «ευκολία» κι όλα μπορούν να λειτουργήσουν αναλόγως και παντός καιρού. Η κλεπτομανία εμφανίζεται σε ανθρώπους με μειωμένη ικανότητα αντίστασης σε εσωτερικές παρορμήσεις. Ο κλεπτομανής έχει τη συναίσθηση ότι η πράξη του είναι και αξιόμεμπτη αλλά και άσκοπη, ωστόσο δεν είναι σε θέση να αντισταθεί στην έντονη επιθυμία κλοπής που του έρχεται ξαφνικά. Ακόμα κι αν γίνει αντιληπτός και δεχθεί προσβολή ή εξευτελισμό για την πράξη του. Παρόλα αυτά δεν ξέρω όμως αν χρειάζεται πια κι ένα limit (όριο ελληνιστί), ακόμη και σε περιπτώσεις ο καθένας να εκτελεί έτσι απλά, ξένα κατά κανόνα έργα, νομίζοντας ότι παράγει αριστουργήματα….(κι εδώ επαναφέρω ως υπενθύμιση το θέμα πνευματικής ιδιοκτησίας).
Οι δισκογραφικές εταρείες έχουν λιγοστέψει.Όλα τα παραπάνω σαφώς αφορούν την (εν μέρει ή ολική) ανεξάρτητη παραγωγή δίσκων, ωστόσο όλα έχουν κόστος!
Ναι, στην ουσία έχουμε ανάγκη τον πολιτισμό την παραγωγή μουσικών έργων για να έχουμε ιστορία. Μόνο που ο πολιτισμός δεν γράφεται σε γραμμένες σελίδες. Αυτό το ξέρουν καλά όσοι πληρώνουν τιμήματα τέτοια.
Ο γράφων συνθέτης συμπλήρωσε φέτος τριανταπέντε χρόνια συνθετικών εργασιών με πολλές προσωπικές παραστάσεις εντός κι εκτός Κύπρου.Επίσης συμπλήρωσε και εικοσάχρονα (2000-2022) ανεξάρτητων δισκογραφικών εργασιών με 23 ψηφιακούς δισκους (cd’s).
Ανδρέας Α. Αρτέμης
Μουσικοσυνθέτης
ΑΝΔΡΕΑΣ Α. ΑΡΤΕΜΗΣ
ΣΥΝΘΕΤΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΩΝΤΑΣ ΠΟΙΗΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ